هدایای تبلیغاتی رستوران ها، ابزاری قدرتمند و البته تاثیرگذار و همچنین رمز دوام و ماندگاری این کسب و کارها هستند. در این بخش به بررسی مناسب ترین هدایا و همچنین ۷ ویژگی مهم هدایای تبلیغاتی رستوران هاخواهیم پرداخت.
۷ ویژگی مهم هدایای تبلیغاتی رستوران ها
امروزه رستوران ها، فست فودها و کافی شاپ ها، به محبوبترین اماکن تفریح و صرف غذا برای افراد تبدیل شدهاند. افراد برای گذراندن اوقات خوش با خانواده و دوستان، یا قرارهای کاری مهم اغلب رستورانها را انتخاب میکنند. حال این مساله پیش می آید که چطور میتوان در بازار رقابتی شدید رستوران ها، از این فرصت طلایی برای جذب بیشتر و ماندگاری مشتریان استفاده کرد؟
انتخاب هدایای تبلیغاتی مناسب برای رستوران، نقش مهمی در ماندگاری برند و جذب مشتریان جدید دارد. برای آنکه هدایای شما بیشترین تاثیر را داشته باشند، به ویژگیهای زیر توجه کنید:
- کاربردی بودن: هدیهای که به مشتری میدهید باید کاربردی بوده و در زندگی روزمره از آنها استفاده شود. مثلاً یک لیوان با لوگوی رستوران میتواند هر روز مورد استفاده قرار بگیرد و به طور مداوم برند شما را به یاد مشتری بیاورد.
- مرتبط با برند: هدیهای که انتخاب میکنید باید با ماهیت رستوران شما، همخوانی داشته باشد. مثلاً اگر رستوران شما غذاهای ایتالیایی سرو میکنید، یک قاشق اسپاگتی با لوگوی رستوران میتواند یک انتخاب مناسب باشد.
- کیفیت بالا: کیفیت هدیه، نشاندهنده کیفیت خدمات و محصولات شماست. یک هدیه باکیفیت، احساس ارزشمندی را در مشتری ایجاد میکند و باعث میشود برند شما در ذهن او ماندگار شود.
- طراحی جذاب: طراحی هدیه باید جذاب، چشمنواز و متناسب با سبک و سیاق رستوران شما باشد. یک طراحی خوب، توجه مشتری را جلب کرده و باعث میشود که او هدیه شما را بیشتر به یاد بسپارد.
- هزینه مناسب: بودجه محدودیتی است که باید حتما در نظر گرفته شود. هدیهای انتخاب کنید که هم کاربردی باشد و هم با بودجه شما سازگاری داشته باشد.
- چاپ باکیفیت: چاپ لوگو و اطلاعات تماس رستوران بر روی هدیه باید با بالاترین کیفیت انجام شود. یک چاپ واضح و ماندگار، تاثیرگذاری هدیه شما را چند برابر میکند.
- توجه به سلیقه مشتری: تلاش کنید تا هدیه انتخابی شما با سلیقه و علایق مخاطبان شما همخوانی داشته باشد. این کار باعث میشود که هدیه شما بیشتر مورد استقبال قرار گیرد.
بدین ترتیب در زمان انتخاب و خرید این هدایا، دو نکته مهم را در نظر داشته باشید:
- نوع رستوران شما در انتخاب هدایای تبلیغاتی مناسب تاثیرگذار است. برای رستورانهای سنتی میتوان از هدایایی مانند ظروف سفالی یا ترمه استفاده کرد، و برای رستورانهای مدرن میتوان از پاوربانک ها یا فلش مموری تبلیغاتی استفاده کرد.
- مخاطبان هدف رستوران شما چه کسانی هستند؟ اگر رستوران شما در یک منطقه توریستی واقع شده است، میتوانید از انواع جاکلیدی تبلیغاتی با طرحهای مربوط به شهر یا کشور خود استفاده کنید.
مناسب ترین هدایای تبلیغاتی رستوران ها
در سراسر جهان، تاثیر تبلیغات در موفقیت یک کسب و کار، بر هیچ کس پوشیده نیست و اولین و مهمترین هدف از هر تبلیغی جذب مشتریان جدید، حفظ مشتریان فعلی و در نهایت افزایش فروش است. تبلیغات به افزایش آگاهی افراد از برند، ارتقای برند و ایجاد تمایز رقبا از هم در بازار کمک فراوان می کند. تبلیغات بخش بسیار مهمی از بازاریابی برای رستوران ها است.
مشاغلی مانند رستوران ها، با توجه به جامعه هدف خود که تقریبا همه اقشار جامعه هستند، برای تبلیغات خود می توانند از هدایای مختلفی استفاده کنند که در زیر به مهمترین آنها اشاره می کنیم:
- انواع جاکلیدی تبلیغاتی با طرح و لوگوی رستوران
- انواع سررسید و سالنامه با صفحات تبلیغاتی مخصوص برای معرفی خدمات و محصولات رستوران
- انواع ساعت تبلیغاتی با طرح و لوگوی رستوران
- تقویم رومیزی و دیواری با صفحات تبلیغاتی برای معرفی برند و خدمات رستوران
- انواع خودکارهای تبلیغاتی با طرح و لوگوی رستوران
- لیوان و ماگ تبلیغاتی با طرح و لوگوی رستوران برای پذیرایی از مشتریان در داخل رستوران
- ساک دستی های تبلیغاتی با طرح و لوگوی رستوران برای حمل غذایی
همچنین علاوه بر موارد ذکر شده، در داخل رستوران می توان از بادکنک های چاپ شده با طرح و لوگوی رستوران یا شعار تبلیغاتی، برای زیبایی بیشتر و جلب توجه استفاده کرد. برای ربودن گوی سبقت از رقبا میتوانید از هدایای خلاقانه و منحصر به فرد نیز استفاده کنید؛ مانند کارتهای تخفیف، کوپنهای رایگان یا بلیط های قرعه کشی.
۵ مزیت مهم هدایای تبلیغاتی رستوران ها
استفاده از این هدایا به عنوان یادگاری، خاطره ای خوب از رستوران شما در ذهن مشتریان ایجاد کرده و آنها را به بازگشت مجدد به رستوران شما ترغیب می کند. برخی از مزایای مهم استفاده از هدایای تبلیغاتی برای رستورانها عبارت است از:
۱. جلب و جذب مشتریان جدید: هدایای تبلیغاتی میتوانند توجه افراد را جلب کرده و آنها را به سمت شما روانه کنند. در مناسبت هایی خاص مانند نزدیک شدن به عید نوروز در مکانهای عمومی مانند پارکها یا خیابان ها می توانید از بادکنک های تبلیغاتی برای جلب توجه کودکان، و انواع خودکارهای تبلیغاتی برای معرفی رستوران خود استفاده کنید.
۲. حفظ مشتریان فعلی: هدایای تبلیغاتی مانند تقویم رومیزی یا دیواری، سررسید و سالنامه یا ست های تبلیغاتی برای ادارات و سازمان ها میتواند نشان دهنده قدردانی شما از مشتریان و ترغیب آنها برای حضور مجدد در رستوران شما شود.
۳. افزایش وفاداری: این هدایا میتوانند به برند رستوران شما هویت و شخصیت بخشیده و مشتریانی که از هدایای تبلیغاتی شما استفاده میکنند، به طور غیرمستقیم برای شما تبلیغات انجام میدهند.
۴. افزایش فروش: این هدایا میتوانند به عنوان مشوقی برای مشتریان شما برای خرید بیشتر از رستوران شما استفاده شوند؛ مانند کارتهای تخفیف یا کوپنهای رایگان که میتوانید در احتیار مشتریان خود قرار دهید.
۵. ارتقای برند: هدایای تبلیغاتی به افزایش آگاهی از رستوران شما در بین مخاطبان کمک می کنند؛ و با استفاده از هدایای با کیفیت و خلاقانه میتوانید برند رستوران خود را در ذهن مخاطبان ماندگار کنید.
انواع مختلفی از هدایای تبلیغاتی هستند که رستوران ها می توانند از آنها برای تبلیغات خود استفاده کنند. برخی از این هدایای تبلیغاتی، ارزان تر از بقیه و برخی گران تر هستند. انتخاب هر یک از این هدایا به سلیقه و علاقه شما و همچنین بودجه تان بستگی دارد.
و در نهایت، انتخاب هدیه تبلیغاتی مناسب، نیازمند کمی خلاقیت و شناخت عمیق از مخاطبان شماست. با انتخاب هدیهای که هم کاربردی باشد و هم جذاب، میتوانید برند خود را در ذهن مشتریان ماندگار کرده و به موفقیت کسبوکار خود کمک کنید.
اقتباس از: Why do restaurants do promotions
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.